АЛЬТЕРНАТИВНІ МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ СЕРЕДНЬОВІЧНОЇ ІСТОРІЇ: КОМП’ЮТЕРНІ ІГРИ. ЧАСТИНА ІІ. Europa Universalis IV

АЛЬТЕРНАТИВНІ МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ СЕРЕДНЬОВІЧНОЇ ІСТОРІЇ: КОМП’ЮТЕРНІ ІГРИ.

ЧАСТИНА ІІ. Europa Universalis IV


Автор Димидюк Дмитро. Студент 5 курсу історичного факультету ЛНУ ім. І. Франка.


ВСТУП

Як вчити історію так, щоб було цікаво?) Аби не затягувати час і робити довгі вступи, одразу скажу свій варіант відповіді – це комп’ютерні відеоігри. Можливо, це звучить по-дитячому і дещо банально, але на мою думку, саме це один із способів, як простій людині можна доступно і швидко донести цікаву інформацію про ту чи іншу подію, і найголовніше – зацікавити її.

Довгий вступ робити не буду, адже його вже зробив у попередній лекції. Тому, щоб не повторюватися, перейду одразу ж до справи)

4Політична карта Європи (вже трішки видозмінена під час гри)


І так, сьогодні (у нашій другій статті) ми розглядаємо наступну гру –  Europa Universalis IV. Якщо Вам подобаються глобальні стратегії – ця гра буде справжнім клондайком знань та емоцій для Вас!))

КОРОТКА СУТЬ ГРИ

Гравець вибирає під своє управління державу і на нього покладається відповідальність правителя. Гра починається близько 1444 і закінчується близько 1820 року. Гру ви можете почати з любого року з цього проміжку. Чіткої мети у гри немає — її ставить сам гравець.



d7e2acdd-563d-4108-823f-3076083d59e4Політична карта Європи (вже трішки видозмінена під час гри)


Чим ця гра цікава для нас?) Можливо, я буду голослівним, але ця гра прекрасно замінить Вам половину лекцій з історичної географії та історії  Нового часу (XV-XVIII ст.).

Заінтригував?) Розкажу детальніше)

Поглянувши на скріншоти (а їх тут багато) ви помітите, що карта поділена на ряд областей і регіонів. Зігравши у цю гру 3 дня підряд, ви вивчите карту Європи ідеально.

Напевно багато людей, чули назви таких областей, як: Ансбах, Швабія, Тіроль, Нассау, Ельзас, Невер, Лангедок і т.д., але сказати щось детальніше про ці області не могли. Вони не знали де ці регіони є, які це держави, яка там релігія… Не хочу сильно хвалити цю гру, але вона виправляє ці помилки). Розкажу свій приклад – я знав, що існує м. Нассау на Багамських островах (колишня піратська республіка), але я не знав, що в Священній Римській імперії існувало герцогство Нассау… Пам’ятаю мій друг-митник дуже довго сміявся, коли знайшов на Балканах державу ”Рашку”… але зараз не про це)

171360457
Політична карта Європи на середину XV ст. 

Знання карти – це ключ до розуміння всіх історичних подій та процесів. Людина, бачачи перед собою постійно карту, чисто автоматично починає її вивчати (спрацьовує зорова пам’ять). А якщо до цього додати ще й той факт, що він сам зацікавлений її вивчити, щоб краще управляти своєю країною та ефективніше розширювати її кордони – то результат буде приголомшливим.

68455334Фізична карта Піренейського півострова.


Ми розуміємо, що сама гра не буде досконало відображати тих історичних  кордонів та реалій, які були насправді, адже гравець сам їх мінятиме. Але для нас це не важливо. Головне те, що в грі збережено певне історичне підґрунтя, зокрема:

1) існують історичні довідки та поява різноманітних історичних подій, котрі були насправді (гугенотські війни, Реформація, будівництво якоїсь відомої будівлі (міст Ріалто у Венеції), Вестфальський мир, війна за іспанський спадок, селянські війни і т.д.).

2) Існують певні закономірні історичні зв’язки, які штучний інтелект завжди буде підтримувати. Для прикладу Англія і Франція – ніколи не будуть союзниками чи друзями, так само як і Австрія та Франція, чи Іспанія та Британія. Польща, яка має унію з Литвою, завжди ворогуватиме з Московією. А супроти Осман будуть створюватись різноманітні коаліції, щоб їх подолати.

Безымянный
Т
ериторії Священної Римської імперії та суміжні землі в середині XV ст.


3)Релігійна та політична карти дозволяють оглядово ознайомитися гравцеві з культурою та релігією певних регіонів. Для прикладу, хоч і турки захопили Константинополь, але культура в цьому регіоні все рівно залишатиметься грецька, а релігія – православ’я.

4) Вивчення нових термінів. Для прикладу граючи за Японію, будуть фігурувати японський термін “даймо” – це місцевий князь. Окрім цього можна і справді вивчити всі назви японський напівдержавних утворень.. адже мало хто добре їх знає)

8da0c5aa-9f09-47c5-a15e-3f55dc9c64ef
Територія Британії та Нідерландської Республіки (XVII ст.)


80256048  d27b7440646d764993816860f5243269171360458


ВИСНОВКИ

Все ж таки, найголовніше в цій грі є те, що вона заставляє мислити та дозволяє зрозуміти саму суть політичних процесів (із середини), які відбувалися в Новий час. Тут постаралися добре розробники, які гарно розробили систему рівноваги, яка відображає історичну реальність. На кожну вашу дію іде протидія (певний наслідок). Зміна релігії = релігійні війни (гугенотські, шмалькадентські війни і т.д.). Захопили занадто багато провінції = військова коаліція проти Вас. Ви підтримали вимогли селян щодо зменшення податків (або відмінили панщину чи кріпосне право) – чекайте повстання дворян і нестабільності в країні. Ви піддалися покликам реформації і перейшли в протестантизм (лютеранство чи кальвінізм) –  чекайте те, що католицькі країни не будуть з Вами дружити… і т.д.).

70852339
П
риклад “впливаючої” події (event)



ДО РЕЧІ…

Коротко додам, що існує ще одна гра – Crusader Kings 2. Вона базується на тих самих принципах, тільки тут ідуть інші хронологічні рамки – епоха Середньовіччя. В грі особлива увага звернена на династичні шлюби та родинні зв’язки правителів країн. Цікавим для нас є те, що всі персонажі в грі – є історичними особами (радники, дипломати, полководці, правителі). Це теж є хорошим ґрунтом для вивчення. Наприклад, при дворі герцога Ісландії є придворний Сноррі Стурлусон (автор Молодшої Едди).

2089
С
ередньовічна Європа в 1066 р.


ПІДСУМКИ

Отже, ніби гра не дає таких точних історичних знань, як Assassin’s Creed, але натомість, вона дозволяє більш-менш детально вивчити історичну географію (назви областей та держав, регіонів, культур і т.д.) і найголовніше – закономірність історичного процесу (про що йшлося вище).

П.С. А взагалі, бути правителем величезної монархії (як Велика Британія чи Іспанія) – дуже нелегка справа))



З питаннями, зауваженнями, пропозиціями прошу звертатись на dymydyuk_da@ukr.net.

Дмитро Димидюк

P.S. Далі буде!

Advertisements

3 thoughts on “АЛЬТЕРНАТИВНІ МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ СЕРЕДНЬОВІЧНОЇ ІСТОРІЇ: КОМП’ЮТЕРНІ ІГРИ. ЧАСТИНА ІІ. Europa Universalis IV

  1. “Поглянувши на скріншоти (а їх тут багато) ви ЗАМІТИТЕ, що карта поділена на ряд областей і регіонів.”

    помітите))

    Подобається

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s